آفتاب کرمانشاه

کاهش اضطراب اجتماعی با این مواد مغذی

شناسه خبر » 276474

تاریخ انتشار » 1396/09/07-08:35

تعداد بازدید ها » 816

آفتاب كرمانشاه: نتایج یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C خوراکی می تواند سطوح اضطراب را کاهش دهد. اگرچه مطالعات بیشتری باید برای تایید نهایی این شرایط انجام شوند، دنبال کردن یک رژیم غذایی با محتوای بالای ویتامین C ممکن است برای غلبه بر اختلال اضطراب اجتماعی مفید باشد.

ویتامین ها و مواد معدنی نقشی کلیدی در سلامت جسمانی و روانی انسان ایفا می کنند. در شرایطی که ممکن است بیشتر درباره فواید سلامت جسمانی ویتامین ها و مواد معدنی فکر کنید، کمبود در این بخش مهم از رژیم غذایی می تواند اضطراب اجتماعی شما را هرچه بیشتر وخیم‌تر سازد.


به گزارش عصرايران به نقل از "وری ول"، در ادامه فهرستی از ویتامین ها و مواد معدنی که با اضطراب در ارتباط هستند و مواد غذایی که باید برای پیشگیری از کمبود این مواد مغذی مصرف کنید، ارائه شده است.

ویتامین C

ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، در بسیاری از میوه ها و سبزیجات، از قبیل پرتقال، فلفل قرمز، کیل، جوانه بروکسل، بروکلی، توت فرنگی، و گریپ فروت یافت می شود.

یک پرتقال بزرگ می تواند 100 درصد از ارزش روزانه ویتامین C که برابر با 60 میلی گرم برای بزرگسالان و کودکان چهار ساله یا بزرگتر است را تامین کند. همچنین، افراد بسیاری از مکمل های ویتامین C استفاده می کنند.

نتایج یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C خوراکی می تواند سطوح اضطراب را کاهش دهد. اگرچه مطالعات بیشتری باید برای تایید نهایی این شرایط انجام شوند، دنبال کردن یک رژیم غذایی با محتوای بالای ویتامین C ممکن است برای غلبه بر اختلال اضطراب اجتماعی مفید باشد.

ویتامین های B

خانواده ویتامین های B کمپلکس شامل هشت ویتامین B می شود: B1 یا تیامین، B2 یا ریبوفلاوین، B3 یا نیاسین، B5 یا اسید پانتوتنیک، B6 یا پیریدوکسین، B7 یا بیوتین، B8 یا اینوزیتول، B9 یا اسید فولیک، و B12 یا کوبالامین.

در ادامه برخی منابع خوب برای هر یک از این ویتامین ها ارائه شده اند:

B1: غلات کامل، سیب زمینی، محصولات لبنی، لوبیاها

B2: محصولات لبنی، گوشت قرمز، تخم مرغ، اسفناج

B3: محصولات لبنی، مغزهای خوراکی، گوشت ماکیان، ماهی، تخم مرغ

B5: دانه های آفتابگردان، آووکادو، ذرت، بروکلی

B6: دانه های آفتابگردان، موز، مغزهای خوراکی، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ

B7: ذرت، زرده تخم مرغ، شیر

B8: برنج، آب مرکبات، سویا، مغزهای خوراکی

B9: لوبیا، حبوبات، آب مرکبات، سبزیجات برگدار سبز تیره

B12: تخم مرغ، گوشت قرمز، محصولات لبنی

در شرایطی که هر یک از این ویتامین ها دارای اثرات مختلفی بر بدن هستند، شواهد نشان داده اند که در کنار یکدیگر و در قالب یک مولتی ویتامین B کمپلکس ممکن است احساس اضطراب را کاهش دهند.

طی یک مطالعه با حضور 80 مرد سالم که در بازه سنی 18 تا 42 سال قرار داشته و به مدت 28 روز روزانه مولتی ویتامین مصرف می کردند و یک گروه کنترل که دارونما مصرف می کردند، گروه مصرف کننده مولتی ویتامین به طور قابل توجهی کاهش اضطراب و استرس را گزارش کردند. مولتی ویتامین-ماده معدنی مورد استفاده در این مطالعه شامل ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9، B12، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، و روی می شد.

مطالعه کوچک دیگری با حضور سوژه های مبتلا به اضطراب نشان داد که استفاده از نیاسینامید (شکلی از ویتامین B3) کاهش قابل ملاحظه اضطراب را به همراه داشته است.

از این رو، یک مکمل B کمپلکس که حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، و روی نیز است شاید برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی مفید باشد.

ویتامین D

ویتامین D به مقدار کم در غذاهایی مانند ماهی سالمون، ماهی تن، جگر گاو، پنیر، و زرده تخم مرغ یافت می شود. بسیاری از غلات صبحانه و همچنین آب پرتقال، محصولات لبنی و شیر سویا با ویتامین D غنی می شوند.

بدن انسان می تواند در مواجهه با نور خورشید نیز ویتامین D تولید کند. با این وجود، آگاهی از مقدار مواجهه مورد نیاز دشوار است و همچنین خطرات آسیب دیدگی ناشی از قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید، به طور کلی منابع غذایی را به گزینه ای بهتر برای دریافت این ویتامین تبدیل می کنند.

اگرچه داده های موجود یکدست نیستند، نتایج یک مطالعه روی ویتامین D و اضطراب و اختلالات عاطفی نشان داد که سطوح کلسیدول (محصولی از ویتامین D که در بدن تولید می شود) برای بیماران مبتلا به اختلالات اضطراب کمتر بوده است. از این رو، ممکن است که کمبود ویتامین D با اضطراب اجتماعی پیوند خورده باشد.

منیزیم

منیزیم در غذاهایی مانند لوبیا، مغزهای خوراکی، موز، محصولات سویا، برنج قهوه ای، نان غلات کامل، و سبزیجات برگدار سبز وجود دارد.

منیزیم بر عملکردهای مختلفی در بدن، از جمله انقباض عضلانی، تاثیرگذار است.

نتایج یک مطالعه نشان داد که منیزیم ممکن است در درمان اضطراب خفیف موثر باشد. با این وجود، مطالعات بیشتری برای تایید نقش منیزیم در درمان اضطراب باید انجام شوند.

روی

روی در غذاهایی مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند، گوشت ماکیان، مغزهای خوراکی، غلات کامل، و حبوبات یافت می شود.

نتایج یک مطالعه روی موش هایی که با رژیم غذایی فاقد روی به مدت یک تا دو هفته تغذیه شده بودند، افزایش رفتار شبه اضطرابی را نشان داد. اگرچه مطالعات بیشتری در این زمینه باید صورت بگیرند، اما اگر به اختلال عاطفی فصلی مبتلا هستید، گنجاندن مواد غذایی سرشار از روی در رژیم غذایی ایده خوبی است.

آهن

از مواد غذایی با محتوای بالای آهن می توان به گوشت گاو، جگر، غلات کامل، مغزهای خوراکی، دانه های آفتابگردان، سبزیجات برگدار سبز تیره، توفو، و شکلات تلخ اشاره کرد.

پژوهش ها نشان داده اند که کمبود آهن ممکن است با اضطراب پیوند خورده باشد. با این وجود، پژوهش های تخصصی‌تری باید در زمینه پیوند آهن و اضطراب اجتماعی صورت بگیرند.

کلسیم

از جمله مواد غذایی سرشار از کلسیم می توان به شیر، ماست، سبزیجات برگدار سبز تیره، پنیر، بروکلی، لوبیا سبز، و بادام اشاره کرد.

همانند آهن، سطوح کلسیم در اضطراب نقش دارند، اما پژوهشی تخصصی در زمینه پیوند آن با اضطراب اجتماعی صورت نگرفته است.

کروم

کروم در مواد غذایی مانند گوشت های فرآوری شده، غلات کامل، لوبیا سبز، بروکلی، مغزهای خوراکی و زرده تخم مرغ وجود دارد.

همانند آهن و کلسیم، سطوح کروم با اضطراب پیوند خورده اند. با این وجود، اضطراب اجتماعی به طور خاص مورد مطالعه قرار نگرفته است
مطالب مرتبط

کلید واژه ها

 مواد مغذی کاهش اضطراب اجتماعی 

ارسال نظر  خوانندگان :

نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   


 
     

آخرین اخبار

فصل جدید سریال «نون خ» در کرمانشاه ساخته می‌شود

مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه: سر سفره‌ی اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم/ مراقب نزدیکان و فرزندان خود باشید/ ممکن است از راه فرزند شما نفوذ کنند

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی شد

دهقان، صادقی مقدم و طحان نظیف اعضای حقوقدان شورای نگهبان شدند

انتشار «دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه»

تبلیغات پیش از موعد کاندیداها تخلف است و رصد می‌شود

برخورد سلیقه ای با قانون منع به کارگیری بازنشستگان؛کسانی که لابی قوی‌تر داشتند،باقی می ماند

منع کاندیداتوری بیش از سه دوره ای نمایندگان مجلس برداشته شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه: وقتی رتبه اول بیکاری بودیم همه قبول کردند، حالا چرا نسبت به کاهش آن تردید دارند

آغاز ثبت نام وام ۲۰میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری‌۹۸

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه اعلام کرد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس ۲۲ تیر تا ۱۰ مرداد فرصت ثبت نام دارند

جو بایدن: آمریکا را به برجام بازمی‌گردانم

شکست والیبال ایران مقابل لهستان

بیکارترین استان کشور + نمودار

سردار کمالی: کچل کردن از سربازی حذف شد

صادق زیباکلام: انصافا فقط دولت مقصر نیست

یک تیم تروریستی در منطقه عمومی جوانرود منهدم شد

برای داوطلبان مجاز؛ انتخاب رشته کنکور ارشد ۹۸ از امروز آغاز می شود

کِشتی کِشتی "قیرطبیعی" استان را به صورت خام می‌برند و کاری نمی‌کنیم/ محدودیت دانش و تکنولوژی داریم

"گیوه" و "گلیم هرسین" به برند صنایع‌دستی استان تبدیل شده‌ است

استاندار کرمانشاه: پرونده "گلیم و گبه" تا یک ماه آینده بسته می‌شود

کولبر اسلحه ندارد/ کولبر با نقص عضو هم داریم/ کولبر‌ها زیادی در زمستان یخ زده‌اند

فلاحت پیشه: گام دوم با ملاحظات دیپلماتیک برداشته شد/ در دام افراطی گری نیفتیم

سردار باقری: توقیف نفتکش ایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند / در زمان و مکانی مناسب، پاسخ می‌دهیم / راهبرد فعلی ما «مقاومت فعال» است / دست برتر را داریم

نمایشگاه سراسری "صنایع‌دستی" در کرمانشاه برپا می‌شود

ساعت کاری ادارات کرمانشاه به روال قبل برگشت

امروز؛ اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ارشد/ شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد اصلاح شد/تعیین حدنصاب قبولی در آزمون سال جاری

عزم دولت بر حراست و پاسداري از رأي و خواست مردم است/ امروز نياز به وحدت، انسجام و همبستگي اجتماعي داريم

بزرگترین ضربه‌ای که به اصلاح‌طلبان وارد شده است

بیداری پالایشگاه ۵۷ هزار میلیاردی از خواب ۱۳ ساله

پیرترین کنکوری امسال: علوم سیاسی و زبان انگلیسی را دوست دارم

مهلت ثبت‌نام فرهنگیان در طرح «معلم تمام‌وقت» تا شهریور

غنی‌سازی ایران برای بمب اتم نیست / آقای ترامپ! تو حمله را به علت دیگری لغو کردی؛ حتماً با خود گفته ای وقتی ایران پهپاد رادارگریز را در ارتفاع 56 هزار پایی ساقط کرده با ناو آمریکا که مقابل چشم است، چه خواهد کرد؟ / اگر بخواهیم به اسرائیل حمله کنیم، کافیست نیروگاه اتمی دیمونا را با موشک بزنیم / با این کار رژیمی که ۲۰۰ کلاهک دارد چندین بار اسرائیل را «شخم زده» ببیند / نام دولت‌تان که «تدبیر و امید» است و می‌گویید کلید را هم دارید؛ اگر دیدید قفل‌ها با کلید‌تان باز نمی‌شود لااقل آن را با چکش باز کنید

حجاج حکم نماینده کشور را دارند/مالیات، یکی از راه‌های رهایی از اقتصاد نفتی

دکتر نوبخت هفته آینده در کرمانشاه /رونمایی از سند اشتغال

جذب ۲۲۰ آتش نشان در شهرداری‌های کرمانشاه

بریتانیا نفتکش "حامل نفت ایران به مقصد سوریه" را توقیف کرد

آغاز اعزام حجاج از فرودگاه کرمانشاه از 30 تیر

نان بربری شورترین نان کشور است

5 نکته در استقبال از برکناری مدیرکل زندان‌های تهران/به فال نیک می‌گیریم آقای‌ رییسی...

در نخستین روز از کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد چه گذشت؟

سه فاکتور برنامه ریزی هوشمندانه، تلاش شجاعانه و اقدام جسورانه ضرورت حرکت در مسیر توسعه استان است/در پروسه توسعه همه شریک و ذینفع هستند

شنود‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون انجام می‌شود / در سال‌های قبل یک شبکه جاسوسی آمریکا در تمام کشور‌های دنیا را شناسایی کردیم؛ اطلاعات این شبکه به کشور‌های دوست از جمله چین هم داده شد / شبکه دیگری در نیمه دوم سال ۹۷ شناسایی شد؛ عوامل این شبکه در مراکز حساس نظامی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی مشغول بودند؛ دو نفر به حبس طویل‌المدت و تعدادی دیگر به اعدام محکوم شدند / حکم دادگاه «محمدرضا خاتمی» صادر شد

۲ نفر در کرمانشاه به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند

دستگاه قضا آتش‌سوزی کارخانه مشتقات نفتی کرمانشاه را پیگیری می‌کند

چالش نگهداری سلاح در مرزهای غربی/ تهیه اسلحه در کمتر از نیم ساعت!

رأی دیوان عالی کشور: برابری دیه زنان و مردان

هرسین 20 تیر میزبان کاروان زیر سایه خورشید می شود

ملی‌پوش سابق پاورلیفتینگ ایران مدال‌هایش را برای فروش گذاشت

ظریف :ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است

تبلیغات

http://aftabnews.ir/files/adv//33_673.jpg


  طراحی و پیاده سازی توسط پیشگامان ایده نگار

  تمامی حقوق متعلق به سایت آفتاب کرمانشاه می باشد-برای نمایش بهتر از مرورگر Firefox یا Chrome استفاده کنید