آفتاب کرمانشاه

فواید سحرخیز بودن چیست؟

شناسه خبر » 140376

تاریخ انتشار » 1395/05/08-09:28

تعداد بازدید ها » 1056

آفتاب کرمانشاه: سحرخیزی شاید برای خیلی از ما یک هدف سخت باشد؛ سبک زندگی امروزی در اکثر خانواده‌ها ساعت‌های خواب و بیداری را تغییر داده است و همین مورد مشکلات زیادی را به وجود آورده است. مطمئن باشید سحرخیز بودن یکی از پله‌های موفقیت شما خواهد بود پس همین امروز برنامه خود برای زود بیدار شدن از خواب را آغاز کنید.

در ادامه ما ۵ دلیل دیگر در مورد اهمیت سحرخیزی را برای شما بازگو کرده‌ایم :

۱. صبحانه

همه می‌دانیم که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است، اما همچنین می‌دانیم که یکی از وعده‌های غذایی است که بیشتر از دیگر وعده‌ها حذف می‌شود.

خوردن یک صبحانه کامل می‌تواند دستاوردهای زیادی برای شما داشته باشد :

یک وعده غذایی کامل، سرشار از مواد مفید، ویتامینها و مواد معدنی را دریافت می‌کنید.

توانایی و عملکرد شما در کارهای روزانه را افزایش می‌دهد.

قدرت و استقامت بیشتری در فعالیت‌های بدنی خود در طول روز را دارید.

همچنین خوردن صبحانه می‌تواند در کاهش سطح کلسترول موثر باشد.

برای درست کردن یک صبحانه کامل ۱۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. حتی اگر عجله دارید، موز و ماست را به همراه خود ببرید که یک صبحانه دلچسب و مقوی است.

مطمئنا آب پرتقال یک انتخاب سالم به عنوان یک نوشیدنی صبح است، اما قهوه نیز برای شما بد نیست. نه تنها به شما قدرت فوق العاده‌ای در بیدار شدن از خواب می‌دهد،بلکه دارای خواص ویژه‌ای هم هست؛ قهوه دارای آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی ضروری و حتی موادی برای مبارزه با افسردگی است اما کافئین موجود در قهوه هنوز می‌تواند جنبه‌های منفی خود را داشته باشد، بنابراین حداکثر یک یا دو فنجان در روز برای صبح کافی است.

۲. ورزش

ورزش کردن در صبح یکی از بهترین راه‌هایی است که روز خود را به جریان بندازید. موجب افزایش انرژی می‌شود و همچنین کمک می‌کند که خواب بهتری در شب داشته باشید. کسانی که نزدیک به زمان خواب ورزش می‌کنند، بسیار سخت تر به خواب می‌روند. آن را بخشی از برنامه صبح خود قرار دهید که به زودی به شما امکان ضعف و بیحالی کمتر و هشیاری بیشتر را می‌دهد.

داشتن یک برنامه ریزی متعادل نیز کمک می‌کند تا راحت‌تر از رختخواب بیرون بیایید ، ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. زنگ ساعت خود را برای یک زمان ثابت در هر روز تعیین کنید، صدای زنگ آن را قطع نکنید و هرگز چرت نزنید. یک ساعت دراز کشیدن در رختخواب بسیار وسوسه انگیز به نظر می‌رسد، اما در مورد همه کارهایی که نیاز به انجام دادن آن دارید، فکر کنید.

۳. تمدد اعصاب

شما پس از چند بار قطع کردن صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شوید و پس از آن متوجه می‌شوید که دیر است. شما برای آماده شدن هرچه سریع‌تر عجله می‌کنید. سپس شما با ترافیک صبح مواجه می‌شوید و حتی شاید برای یک جای پارک به درد‌سر بیفتید. همه‌ی این مشکلات به خاطر دیر بیدار شدن به وجود می‌آید که موجب ناراحتی و از دست دادن تمرکز می‌شود.

هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، سه چیز که شما به خاطر آن‌ها شکر گذارید را بنویسید، این کار باعث فعالیت مناسب مغز شما می‌شود و در خلق و خوی شما تاثیر خوبی می‌گذارد، زیرا شما متوجه می‌شوید که پیدا کردن سه چیز برای شگرگذاری بسیار آسان است.

یک مجله در را خارج از اتاق خواب خود نگه دارید و خود را مقید کنید که از رختخواب بیرون بیایید و آن را بخوانید. هنگامی که شما در تخت خواب نشسته و یا دراز کشیده‌اید، مغز به ارتباط “تخت” با چیزی غیر از خواب عادت می‌کند. که این بخشی از علت آن است که چرا پژوهش‌ها می‌گویند تلویزیون را از اتاق خود بیرون نگه دارید. شما به تماشای بیش از حد تلویزیون در رختخواب عادت می‌کنید، که رابطه‌ی تخت خواب و خواب را از هم جدا می‌کند. رختخواب فقط باید برای خوابیدن باشد.

درست بعد از بیدار شدن از رختخواب خود بیرون بیایید.

۴. خواب بیشتر

همه ما می‌دانیم که باید هشت ساعت خواب مفید داشته باشیم، اما ما فقط می‌خواهیم به تماشای یک قسمت بیشتر از سریال مورد علاقه خود بنشینیم.داشتن مقدار مناسب خواب نه تنها به شما انرژی بیشتری را برای روز می‌دهد، بلکه سلامت روان، خلاقیت و کنترل وزن شما را بهبود می‌بخشد. با این حال، یک خط نازک بین خواب کافی و بیش از حد خوابیدن وجود دارد. خواب به مدت ۱۰ ساعت و برای مدت طولانی در بستر ماندن باعث می‌شود که شما در طول روز خسته‌تر شوید.

زودتر بخوابید. ممکن است در ابتدا تنظیم خواب سخت باشد، اما اگر یک دو بار زود از خواب بیدار شوید، روزهای های بعدی بیدار شدن راحت‌تر می‌شود.

۵. بهره‌مندی بیشتر

زود بیدار شدن از خواب، علاوه بر همه‌ی مواردی که در بالا ذکر شد، به بهره‌وری بیشتری در طول روز منجر می‌شود. صبح زمانی است که مغز هوشیارتر و متمرکزتر است، پس مهم‌ترین وظایف خود را در اول صبح انجام داده و کارهای ساده‌تر که نیاز به تمرکز کمتری دارد را برای بعد بگذارید.

چرت زدن صبح‌گاهی را برای همیشه کنار بگذارید، هیچ کدام از ما تغییر ناگهانی را دوس ندارد، بنابراین گام‌های کوچک بدارید و قدم به قدم پیش بروید و خود را برای بیدار شدن همیشگی در صبح اول وقت و بدون چرت زدن آماده کنید.

مطالب مرتبط

کلید واژه ها

 زود بیدارشدن   سحرخیزی فواید 

ارسال نظر  خوانندگان :

نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   


 
     

آخرین اخبار

درگیری الحشدالشعبی با داعش در نزدیکی مرز ایران

بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از ۱۰۰میلیون تومان سررسید ۹۷

«عباس کرمی» سرپرست جدید شهرداری قصرشیرین شد

قرص‌های موجود در کیک‌های روانسر از نوع آنتی‌بیوتیک و پیشگیری از بارداری است

جزئیات ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

نمایشگاه شب یلدا در کرمانشاه برپا می‌شود

صنایع استان کرمانشاه تا شهریور سال آینده فرصت دارند به صنایع سبز تبدیل شوند

زمان ثبت‌نام پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی اعلام شد

هدف دشمنان ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه است/ لزوم‌ مراقب از دانشگاه‌ها توسط دانشجویان

فلاحت‌پیشه از کاندیداتوری در انتخابات مجلس انصراف داد

احراز دوباره «قتل عمد» توسط دادگاه برای محمدعلی نجفی

امروز آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان طرح معیشتی

جزئیات تغییرات مهم در سهمیه های کنکور/ کدام سهمیه ها حذف می شوند

بررسی می‌کنیم چه اقدامات توسعه‌ای برای کرمانشاه باید صورت بگیرد/افتتاح آبرسانی به 55 روستای کرمانشاه با حضور رییس مجلس

دژپسند: فساد را افشا کنید، جایزه بگیرید

قتل با اسلحه برنو در پاوه/ قاتل در کمتر از 72 ساعت دستگیر شد

آغاز توزیع کارت آزمون فراگیر ارشد پیام‌نور از امروز

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام مسکن فرهنگیان

2 هزار و 500 نفر در طرح مسکن ملی کرمانشاه ثبت‌نام کردند/ احتمال بازگشایی مجدد سامانه وجود دارد

نوبخت:پرداخت حمایت معیشتی دهم و یارانه ۲۰ هر ماه

رییس مجلس به کرمانشاه سفر می‌کند

«کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ثبت شد

جدیدترین اخبار تصویربرداری فصل دوم سریال «نون.خ» (+عکس)

لایحه بودجه ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومانی بسته شد /سقف وام ازدواج در سال ۹۹ معادل ۳۰ میلیون تومان تعیین شد+ جزئیات

کاندیداتوری ۴۰۵ کرمانشاهی برای حضور در ماراتن انتخابات

فلاحت پیشه: نباید مجلس آینده مجلسی افراطی باشد/ از کرمانشاه کاندید می‌شوم

شهردار قصرشیرین در حادثه تصادف جان باخت

کرمانشاه برفی می‌شود/ هشدار آبگرفتگی معابر و کاهش دما

ثبت‌نام مشاور زندانی احمدی نژاد در انتخابات (+ عکس) / وعده ها: لغو حجاب، لغو سربازی اجباری، تشکیل کمیته حقیقت یاب کشته شدگان آبان 98 و ...

ثبت نام بیش از ۱۱ هزار نفر در انتخابات مجلس تا ظهر امروز

استاندار کرمانشاه: "بیلوار" و "سرفیروزآباد" از مزایای مناطق جنگی برخوردار می‌شوند

جزئیات لایحه بودجه ۹۹/ کمترین وابستگی به نفت در طول تاریخ کشور

آغاز ثبت نام کنکور ارشد ۹۹ از ساعت ۱۶ امروز

شروط بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان

دکتر شعبانی: من مستقل هستم/ نماینده باید جسارت داشته باشد

گذشت اولیای دم در اسلام‌آباد غرب از قصاص قاتل بعد از 10 سال

واریز مرحله چهارم سپرده مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان/ تسویه با 2100 مالباخته دیگر

با دستور رئیسی؛ اعزام به زندان تا تامین وثیقه و کفالت ممنوع شد

دوچرخه‌سوار کرمانشاهی مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور کسب کرد.

بستری شدن 400 کرمانشاهی بر اثر "آنفلوآنزا"/ هنوز مشخص نیست به پیک بیماری رسیده‌ایم یا نه

در پایان چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس در کرمانشاه به 155 نفر رسیدند/ افزایش 30 درصدی داوطلبین

پیام محرمانه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس منتشر شد

ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن آغاز شد

روحانی: مکالمه‌ام با اوباما موجب شد در کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت ژنو برسیم

خبرخوش برای سربازها/ حین سربازی دانشگاه بروید

آغاز ثبت‌نام «مسکن ملی» در کرمانشاه از 16 آذرماه/ جزئیات و نحوه نام‌نویسی

رئیس جمعیت هلال احمر بازداشت شد

با یک پیامک، قبض آب خود را دریافت کنید

اورامانات را در کتاب‌های درسی معرفی کنید

برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارم/ از زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین مطلع بودم/ سه شنبه به نمایندگان گفته بودم که چنین طرحی در روزهای آینده در حال اجراست.

تبلیغات



  طراحی و پیاده سازی توسط پیشگامان ایده نگار

  تمامی حقوق متعلق به سایت آفتاب کرمانشاه می باشد-برای نمایش بهتر از مرورگر Firefox یا Chrome استفاده کنید